Panel logowania

Ostatnie posty na forum

O:Boli Cię ząb? Mamy na to sposób!
Goldi 06-07-14 20:18
O:KURZAJKI - powiedz im "NIE" raz na zawsze!
jadwiga 09-06-14 13:26
O:Pierwsza pomoc na kaca :)
izabela 29-05-14 12:16
O:Boli Cię ząb? Mamy na to sposób!
Jerzy C. 25-03-14 13:00
O:jakie oświetlenie pasuje do salonu
haga 23-02-14 17:00
Please enable Core Design Scriptegrator plugin.


Piękne nogi bez żylaków

Żylaki są objawem poważnych problemów z krążeniem żylnym i dlatego ich leczenie powinno przebiegać pod czujnym okiem specjalisty. Lekarz powinien decydować o rodzaju leczenia, także on może pomóc w całkowitym pozbyciu się tej choroby. Niżej prezentowane sposoby pochodzą z przekazów „domowej medycyny”, są to różnego rodzaju naturalne metody walczenia z chorobą stosowane w czasach, gdy dostęp do leków nie był jeszcze tak powszechny. Oczywiście, być może ich żywotność i fakt przekazywania wiedzy o nich dalszym pokoleniom mogłyby być argumentami potwierdzającymi skuteczność tych sposobów, jednak my zamieszczamy je tutaj raczej w charakterze informacyjnym. Jeśli chcieliby Państwo wykorzystać którykolwiek z tych sposobów, radzimy zasięgnąć rady specjalisty. W końcu od czegoś ci lekarze są...

1NOGI DO GÓRY

Jeśli po powrocie z pracy masz uczucie "ciężkich nóg", możesz wykorzystać chwilkę odpoczynku, aby dać szybką ulgę swoim nogom. Wystarczy, że położysz się płasko, a nogi położysz w górze, np. oprzesz je o ścianę lub podłożysz pod nie poduszkę. Pamiętaj, żeby były w miarę wyprostowane, ponieważ niewygodny przykurcz może spowodować, że nogi opuchną. Po 10 lub 15 minutach możesz położyć się na lewym boku, a później na prawym, i chwilkę tak leżeć. Na noc można pod łydki włożyć złożony kocyk lub poduszkę.

2RUCH TO ZDROWIE!

Przy problemach z żylakami kończyn dolnych, powinniśmy usprawnić krążenie krwi w nogach. Możemy to osiągnąć poprzez aktywność fizyczną. Spacerujmy jak najwięcej, wybierzmy schody zamiast windy, zostawmy samochód w domu i do pracy idźmy pieszo lub wybierzmy rower. Na krążenie dobrze wpłynie także pływanie, trucht po miękkim podłożu, joga oraz tai chi.

Żylaki

3W PRACY

Także w pracy możemy zadbać o zdrowie naszych nóg. Przy siedzącym typie pracy, zwróćmy uwagę, aby nogi opierały się o podłogę lub były oparte na podnóżku. Powinniśmy dostosować wysokość siedzenia, aby ugięte nogi tworzyły kąt 90 stopni. W przerwie od pracy przespacerujmy się trochę. Co jakiś czas warto poruszać palcami stóp i całymi stopami. Unoszenie nóg raz na jakiś czas także korzystnie wpłynie na ich zdrowie.

Przy stojącym typie pracy, co jakiś czas warto zrobić kilka przysiadów, wspiąć się na palce, unieść naprzemian kolana do góry czy też usiąść na chwilę i poruszać nogami.

4SPACER W MORSKIEJ WODZIE

Jeśli nie możemy wybrać się teraz nad morze, małą namiastkę morskiej wody możemy sobie zrobić w wannie.

Napełniamy wannę zimną lub chłodną wodą (zależnie, czy marzymy o Bałtyku czy o Morzu Śródziemnym). Do środka wsypujemy 0,5 kilograma soli - może być morska, kuchenna, niektórzy polecają ciechocińską - jak kto woli. Mieszając, rozpuszczamy sól w wannie.

Teraz przychodzi kolej na kojący spacer w zimnym morzu. Rozbieramy się na tyle, żeby nie pobrudzić odzieży, i brodzimy w zimnej wodzie tam i z powrotem, przez 10 minut lub dłużej. Spacer ten przyniesie także ulgę tym, którzy cierpią z powodu opuchniętych nóg.




Podziel się ze znajomymi!


Zadaj pytanie na forum
Uzyskaj poradę, zadając pytanie naszym użytkownikom!