Ćwicz stopy

Rozłóż na podłodze kilka ołówków i próbuj podnieść je palcami stóp. To proste ćwiczenie przynosi naprawdę szybką ulgę bolącym stopom.

Ściśnij razem palce stopy mocną, szeroką gumką. Potem spróbuj – pokonując opór gumki – rozczapierzyć palce i utrzymać je w tej pozycji przez 5 sekund. Powtórz ćwiczenie 10 razy z każdą stopą – to pomoże rozluźnić stopę długo ściskaną butem.

Bolesne na-pięcie…

Ból pięty – zwłaszcza jeśli daje o sobie znać rano – może sygnalizować zapalenie powięzi podeszwowej, łączącej kości pięty z nasadą palców stopy. Aby zmniejszyć ból, naciągnij ścięgno Achillesa. Stań metr od ściany. Połóż dłonie na ścianie, po czym przesuń prawą nogę do przodu, zginając kolano. Lewą nogę trzymaj wyprostowaną, nie odrywając pięty od podłogi. Powinieneś poczuć napięcie na łuku stopy i pięcie. Wytrzymaj tak 10 sekund a następnie zmień nogi.

Postaraj się przykładać do obolałej pięty lód 3 razy dziennie przez 20 minut.

Kup specjalną wkładkę, która zamortyzuje wstrząsy i uderzenia piętą w czasie chodzenia.

Przede wszystkim profilaktyka

Kiedy musisz przez dłuższy czas stać w jednym miejscu (na przykład w kolejce), staraj się stać na miękkim podłożu (na przykład na dywanie czy gumowej macie).

Jak najczęściej noś buty do biegania – nawet jeśli wcale nie biegasz. Sportowe obuwie ma sprężystą konstrukcję, nie uciska, a jednocześnie podtrzymuje łuk stopy. Jeśli nie lubisz takiego obuwia – kupuj przynajmniej buty o grubych podeszwach.

Kupuj buty po południu, kiedy stopy są nieco spuchnięte. Jeśli nosisz wkładki – koniecznie weź je ze sobą i przymierzaj buty z wkładkami.

Oceń nasz artykuł:
[Głosów:1    Średnia:5/5]