6. Burak i kminek

Buraka trzemy na drobnej tarce i dodajemy do niego łyżeczkę mielonego kminku, łyżeczkę oleju oraz szczyptę soli. Całość mieszamy ze sobą i jemy na czczo 10 łyżek. Zaparcia powinny ustąpić po 3 dniach.

7. Mieszanka ziołowa

Mieszamy ze sobą po 50 gram suszu z kory wierzby, ziela drapacza, kłącza rzewienia, ziela dziurawca, korzenia kozłka, liścia melisy, korzenia arcydzięgla, korzenia omanu oraz kwiatu ślazu.

Z tak przygotowanej mieszanki bierzemy łyżkę stołową ziół i zalewamy wrzątkiem. Parzymy pod przykryciem przez 15 minut. Pijemy po obiedzie i po kolacji.

8. Napar ze śliwek

Śliwki prócz słodkiego smaku, mają właściwości odżywcze i lecznicze. Bogate są w kwasy organiczne, witaminy C, E, PP a także w beta karoten oraz w magnez, wapń żelazo, potas i błonnik, który poprawia pracę jelit.

Aby przygotować napar na zaparcia, 5 suszonych śliwek zalewamy szklanką wrzątku i odstawiamy na noc. Rano wypijamy napar i zjadamy śliwki.

9. Rady dla cierpiących na zaparcia

  • w grafik naszego dnia należy wprowadzić spacer, jazdę na rowerze lub inną aktywność fizyczną. Ruch wpływa pozytywnie na cały organizm, w tym także na układ trawienny
  • kilka łyżeczek soku z kapusty kiszonej lub ogórków kiszonych może pomóc
  • kefiry i jogurty zawierają żywe kultury bakterii, które usprawniają pracę jelit
  • sok gruszkowy i gruszki zawierają dużo błonnika i pobudzają trawienie
  • czekolada sprzyja zaparciom
  • należy pić przegotowaną wodę na pół godziny przed posiłkiem
  • należy jeść posiłki o stałych porach, bez pośpiechu i starannie przeżuwając jedzenie
  • codziennie rano należy spróbować się wypróżnić, przyzwyczajając tym samym organizm do regularności i stałej pory opróżniania się. Poranna pora jest najlepszym momentem do opróżnienia organizmu
  • dietę bogatą w błonnik należy wprowadzać stopniowo aby przyzwyczaić organizm
Oceń nasz artykuł:
[Głosów:1    Średnia:5/5]