5. Uważaj co na siebie wkładasz

Przy problemach z żylakami kończyn dolnych powinniśmy unikać ubrań, które krępują nasze ruchy oraz uciskają żyły. Ubrania takie utrudniają krążenie krwi w nogach. Należy unikać skarpet z mocnymi ściągaczami, ciasnych butów oraz butów na wysokim obcasie. Płaskie obuwie (lub na niewielkim obcasie) oraz luźna odzież będzie najlepszym rozwiązaniem, aby zapobiec żylakom.

6. Kojące uczucie chłodu

Zwyczajny bandaż, taki, jaki znajdziemy w każdej apteczce, moczymy w zimnej wodzie, po czym dokładnie wyżymamy. Możemy skropić go olejkiem lawendowym, rozmarynowym, cytrusowym, jałowcowym lub z geranium.

Wkładamy do lodówki. Po powrocie z pracy owijamy go sobie wokół kostek (nie za mocno!) i unosimy nogi do góry. Leżymy tak 15 minut, lub dłużej – według upodobania. Doskonale sprawdza się także przy opuchniętych nogach.

7. Ciepło przyjacielem żylaków

Ciepło powoduje rozszerzenie żył, co z kolei sprzyja powstawaniu żylaków. Dla dobra naszych nóg powinniśmy zrezygnować z wygrzewania się w gorącej kąpieli oraz sauny. Najlepsza temperatura dla naszych nóg, to temperatura pokojowa (ok. 22 stopnie).

8. Kojący napar z nagietka

Kolejną propozycją dla zmęczonych nóg jest kąpiel w ostudzonym naparze ziołowym.

Nagietek lekarski jest często hodowany w ogródkach, także z pewnością nietrudno nam będzie nawet samemu się o niego zatroszczyć. A warto – bo jest on często stosowany w leczeniu żylaków i uszkodzeń skóry. Także polecany jako lek na bolesne miesiączki.

Napar przygotowujemy z 1 szklanki suszu Nagietka lekarskiego i litra wody. Wodę podgrzewamy, dodajemy susz zielarski, doprowadzamy do wrzenia, gotujemy przez 15 minut. Po tym czasie odcedzamy zioła, a napar studzimy.

Kąpiel przygotowujemy wlewając otrzymany napar do dużej miski zimnej wody. Nogi i stopy moczymy przez około 20 minut. Można jednocześnie nogi rozmasowywać lub delikatnie nimi poruszać, dla lepszego rozluźnienia obolałych mięśni i żył.

9. Przeciwżylakowe działanie szałwii lekarskiej

Podobnie jak w przypadku nagietka, napar z Szałwii lekarskiej pomaga w leczeniu owrzodzeń żylakowych nóg. Działa także łagodząco na trudno gojące się rany skórne. Napar przygotowujemy na takich samych proporcjach jak powyżej.

10. O czym jeszcze powinniśmy pamiętać?

  • należy utrzymać odpowiednią masę ciała! Nadwaga niekorzystnie wpływa na cały nasz organizm, w tym także na krążenie żylne
  • należy zapomnieć o nadużywaniu alkoholu oraz paleniu papierosów
  • opuchnięte nogi sprzyjają powstawaniu żylaków, dlatego jeśli zauważysz u siebie ten problem, przeczytaj dokładnie artykuł o opuchniętych nogach na naszej stronie
  • należy spożywać potrawy bogate w błonnik oraz ograniczyć spożywanie soli
  • zaparcia, tak jak opuchnięte nogi, także sprzyjają powstawaniu żylaków. Koniecznie przeczytaj, jak z nimi walczyć!
Oceń nasz artykuł:
[Głosów:1    Średnia:5/5]